690 enduro eller Xchallenge?
Du må være logget inn for å få tilgang til forum. Du kan gjøre det her
| Forfatter |
|---|
|
|
Du må være logget inn for å få tilgang til forum. Du kan gjøre det her
| Forfatter | Melding |
|---|---|
|
Roger Dalsaune
|
19. april 2008 16:18:05
Hei. |
|
Thor Hammer
|
19. april 2008 16:37:09
Serviceintervall på BMW, hver 6000 km Er du sikker? Det er 98% samme motor som F650GS/Dakar, og den har serviceintervall på 6000 miles / 10000 km. |
|
Roger Dalsaune
|
19. april 2008 17:43:58
Er du sikker? Det er 98% samme motor som F650GS/Dakar, og den har serviceintervall på 6000 miles / 10000 km. Niks. Er ikke sikker. Men mener det er hva selgeren sa. Kan jo være selger har blingsa og sett på Miles også da. En annen faktor er vel garantitid. Noen som vet hvor lang garanti det er på disse syklene? Kan det stemme at BMW har tre års garanti? Har også sett rykter på nett om at BMW Xchallenge skal utgå fra modellprogrammet pga. lavt salg. Bør vel være grunnlag for reduserte priser? |
|
Thor Hammer
|
19. april 2008 19:40:16
Selgern din har et stort hull i produktkunnskapen sin. Her er serviceprogrammet: http://www.bmw-motorrad.ca/En/fla.../pdfs/maintenance/G650XChallenge.pdf. Det er som før; skifte olje og filter, sjekke og evt justere ventiler hver 10' km. (Og selvsgat sjekk ditt og datt, osv.) Du kan fint gjøre dette selv, det finnes til og med videoer som viser deg hvordan. |
|
Roger Dalsaune
|
19. april 2008 20:25:12
Selgern din har et stort hull i produktkunnskapen sin. Her er serviceprogrammet: http://www.bmw-motorrad.ca/En/fla.../pdfs/maintenance/G650XChallenge.pdf. Det er som før; skifte olje og filter, sjekke og evt justere ventiler hver 10' km. (Og selvsgat sjekk ditt og datt, osv.) Du kan fint gjøre dette selv, det finnes til og med videoer som viser deg hvordan. Godt mulig jeg hørte feil også. Men regner med sykkelen er rimelig problemfri. Det som måtte komme ser ut til å være beskrevet på nett andre steder allerede.
På en slik sykkel er ABS lite viktig føler jeg. KTM har også insprøyting. Har testet ABS på grus før. Var ikke noe gøy
Sykkelen hun har fått tilbud på er en 2007 overligger som står i butikken. Denne sykkelen hun har fått prøvekjøre også. Fikk et pristilbud med 5.000,-- avslag på listepris. Synes vel kanskje de kunne strukket seg lavere. |
|
Magne Vingsand
|
19. april 2008 23:59:47
Sykkelen hun har fått tilbud på er en 2007 overligger som står i butikken. Denne sykkelen hun har fått prøvekjøre også. Fikk et pristilbud med 5.000,-- avslag på listepris. Synes vel kanskje de kunne strukket seg lavere.Om pristilbudet tar utgangspunkt i listepris, er det vel ikke så galt siden sykkelen er lite kjørt? Hørte de nevnte at de skal finregne litt på det til mandag... Ellers har de visst en erfaren mekaniker hos Ride som er ok å snakke med. Nå har Janne prøvd begge syklene, så eigentlich bør hun vel velge den hjertet slår hardest for. Selv synes jeg hun velger mellom 2 rimelig 'hårete' maskiner jeg da - lurer på om du har en finger med i spillet |
|
Roger Dalsaune
|
20. april 2008 01:22:59
Om pristilbudet tar utgangspunkt i listepris, er det vel ikke så galt siden sykkelen er lite kjørt? Hørte de nevnte at de skal finregne litt på det til mandag... Ellers har de visst en erfaren mekaniker hos Ride som er ok å snakke med. Nå har Janne prøvd begge syklene, så eigentlich bør hun vel velge den hjertet slår hardest for. Selv synes jeg hun velger mellom 2 rimelig 'hårete' maskiner jeg da - lurer på om du har en finger med i spillet Hun overaska meg ganske godt når hun plutselig sier hun vil ha en X challenge! Ikke en sykkel jeg har pratet så mye om. Eneste jeg kan ta på meg er at jeg fikk henne til å prøve KTM'en også når hun hadde fått testet BMW'n. Er fortsatt litt skeptisk til KTMs kvalitet, men fytti for en morsom lekesykkel. BMW'n ble litt kjedelig i forhold. Men et minus med KTM var at demosykkelen var utstyrt med acropovic-potte og vistnok uten at mappingen var endret. Resultatet var at sykkelen gikk ujevnt på jevn gass og FI lampa lyste. Regner med den vil gå jevnere med originalpotte. |
|
Johnny Ovesen
|
20. april 2008 11:32:43
Hun overaska meg ganske godt når hun plutselig sier hun vil ha en X challenge! Ikke en sykkel jeg har pratet så mye om. Hei. Var i Bergen på torsdag, joda, de hadde greid å utstyre sykkelen med potte uten å endre mappingen. Lite seriøst. Finnes det større tank til X challengen? De sa på Ride (Importøren som var der) at 18ltr tanken til 690 Enduroen var klar for levering. Ligger i start gropa og lurer på en ny 690 Enduro. |
|
Roger Dalsaune
|
20. april 2008 12:38:26
Hei. Var i Bergen på torsdag, joda, de hadde greid å utstyre sykkelen med potte uten å endre mappingen. Lite seriøst. se her: http://www.touratech.com/shops/001/index.php?cPath=21_140 og her http://www.touratech.com/shops/00...sid=1d6fb6a017ed6ce2025e259360f873ae |
|
Magne Vingsand
|
20. mai 2008 22:50:45
Mener å ha hørt at Janne har bestemt seg |